Potovanje po Grčiji 2010

20.8.2010

Tako, pa sva tudi midva dočakala svojo Grčijo. Potovala sva s kombijem vsega skupaj tri tedne. Odločitev kako do Grčije je bila takoj jasna, saj naju južne sosede ne zanimajo in bi bila torej vožnja nesmiselna. Poleg tega, da bi bila utrujena tudi od nje ne bi odnesla nič. Tako sva že nekje marca poiskala ugodno karto za trajekt z opcijo Camping on board.

Odhod planirava nekje ob 4.00 zjutraj. Pri natovarjanju še zadnjih »malenkosti« se odhod gladko prestavi na 5.00 uro. Panike nisva delala, saj sva imela trajekt komaj ob 16.00. Takoj po štartu sem ugotovil, da mi rele proti spraznjenju bivalne baterije izklaplja hladilnik. Po poti do Italije sva naredila nekaj postankov za kavo, jaz sem pa še na hitro pogledal kaj bi lahko bilo. Napake nisem našel, zato sem hladilnik priklopil brez releja. Malo pred Ancono nama je odpovedal še radio, kasneje v pristanišču pa tudi notranje luči. Počasi sem prišel do ideje, da nekaj ni v redu s polnjenjem, zato preverim varovalke in najdem poškodovano varovalko preko katere se polni dodaten acu. Težava odpravim v trenutku, še dobro da sem kupil en kup varovalk. Ob dveh prispeva pred trajekt, vendar se naložimo komaj ob 17.00. Na trajektu sva ugotovila, da nimava pravilnega priklopa za elektriko, gledanje filmov torej odpade, hladilnik pa vsake toliko na »šverc« priklopiva s plinom. Zvečer spijeva pivo in zaspiva v kar precejšnji vročini.

Čakanje na trajekt

21. in 22.8.2010

Drugi dan vstaneva relativno zgodaj, pojeva zajtrk, spijeva kavo in kmalu se ustavimo v Igoumenitsi, kjer se skoraj polovica camperjev izkrca. Končno lahko malo bolj zadihamo in dobimo tudi malo svežega zraka v notranjost. Izkrcamo se ob 14.30. Najin plan je spanje v bližini Patrasa in naslednji dan pot proti Lefkasu. Po prebranih potopisih se odločiva za plažo Kastro, na zahodu Peleponeza. Najina odločitev je pravilna, saj v družbi 20 camperjev preživiva mirno noč, spoznava lastnika parcele in se tako odločiva ostati še dodaten dan. Preživiva ga v senci z občasnim hlajenjem v prijetno hladnem morju.

Plaža Kastro
Plaža Kastro

23.8.2010

Zjutraj se zgodaj odpraviva proti Lefkadi, saj se zaradi psa ne želiva voziti po vročini. V planu imava ogled glavnega mesta, Milos beach, kjer bom jaz nekaj dni kajtal, in spanje v bližini. Po poti naju garmin spelje po ovinkasti cesti čez malo in ozko vasico in tako izgubiva kar nekaj časa z »obvozom«. Malo pred mostom sva priči ogromnemu požaru. Kolikor sem uspel videti, je gorelo kmetijsko zemljišče, ogenj pa se je razširil do ceste, po kateri smo se vozili. Neverjetno kako je narava lahko mogočna in človek nemočen v boju proti njej. V Lefkasu se sprehodiva po promenadi, pojeva gyros in preveriva razmere na Milos beach. Zvečer se podava za iskanjem primerne plaže za spanje. Že doma sem si ogledal potencialno plažo, ki se je kmalu izkazala za napačno. Po zelo strmi vožnji do makadama sem močno obremenil zavore, ki so pod težo potnikov in prtljage začele spuščati nadležne zvoke. Na plaži srečava nekaj grških kopalcev in italjane, ki so spali v šotorih. Plaža naju ni prepričala, tako sva v enem od potopisov našla koordinate za primerno plažo. Dan se bliža koncu zato odhitiva proti jugu. Ponovno preveč zaupava garminu, ki naju spelje po zelo ozkem in strmem makadamu do hiše, kjer se cesta konča. Poskušam obrniti, vendar kopljem na mestu. Domačin mi priskoči na pomoč in po nekaj poskusih se pripeljem nazaj na asfaltirano cesto. Plažo Gialos najdeva po prevoženi zelo strmi in ovinkasti cesti. Parkirava na prašnem makadamu ob plaži, v družbi nemških dopustnikov s šotori in kamperji. Odlašava z odhodom, ker ne veva, če bo bus zmogel pot nazaj.

Patras in most na celino
Požar blizu Lefkade

24.8.2010

Dan preživa na plaži z občasnim hlajenjem ob mrzlem pivu in kopanju v morju. Ker je cesta za nazaj zelo ozka in strma, se odločiva za odhod v zgodnjih jutranjih urah.

Gialos beach

25.8.2010

Zgodaj zjutraj se odpraviva proti mestu Lefkada, pot iz plaže poteka nemoteno. Nekje v hribih si v družbi ovc in sončnega vzhoda privoščiva zajtrk. V mestu greva na kavo in na Milos beach, kjer sprostim svojo »odvečno« energijo s celodnevnim kajtanjem. Proti večeru se odpraviva poiskati plažo, vendar ne najdeva nič, kar bi pritegnilo najino pozornost. Precej utrujena se parkirava ob cesti skupaj z nemškim avtodomom in prespiva brez problemov, vendar z občasnimi motnjami avtomobilov, ki se peljejo mimo. Ker imava za naslednji dan ponovno plan Milos beach se ne želiva preveč oddaljiti od Lefkade.

26.8.2010

Okoli sedme ure se prebudiva, pospraviva kombi in se odpeljeva proti mestu, kjer pojeva »full breakfast«, za katerega mi ni žal denarja. Počasi se začne vse prebujati, midva pa se odpraviva na Milos beach, kjer ob ležanju in občasnem kopanju, počakava ugoden veter. Zvečer načrtujeva spanje na bližnji plaži.

Milos beach

27.8.2010

Prespiva brez težav, v majhnem zalivu poleg kraja Tsoukalades. Po jutranjem kopanju, pojeva zajtrk in se odpeljeva v Lefkado na kavo. Po kosilu oddideva na Milos beach, kjer sem spet celo popoldne na vodi. Zvečer se vrneva na isto plažo, vendar tokrat pozno zvečer dobiva obisk policistov, a naju skrita v temi ne opazijo. Ko pregledajo prazne šotore na plaži se odpeljejo stran. Predvidevam, da naju je kdo prijavil, saj so domačini ravno odhajali, ko sva se pripeljala.

Milos beach
Plaža blizu glavnega mesta na Lefkadi

28.8.2010

Zjutraj vstaneva in se odpeljeva proti Lefkadi. Pogoji na Milosu so mi zelo všeč, zato ostaneva še en dodaten dan, namenjen kajtanju, vendar se ta dan ne počutim najbolje, zato končam s kajtanjem ob petih popoldne in odločiva se za premik do Vasilikija. V planu je spanje v okolici in naslednji dan vožnja s trajektom do Kefalonije. V Vasilikiju ne najdeva nič primernega za prespati, tako naju pot odpelje nazaj na zahod otoka, kjer poskusiva srečo na plaži Egremnoi. Preveč turistična, prašna in polna ljudi. Tako spet pristaneva na plaži Gialos in v miru prespiva.

Kajtanje na Milos beach

29.8.2010

Zjutraj dolgo spiva, se cel dan kopava in uživava ob branju knjig in brezdelju. Odhod na Kefalonijo prestavljen za en dan.

30.8.2010

Ker sva že zvečer pospravila svoje stvari, se zjutraj kmalu odpeljeva proti Vasilikiju, iz katerega pelje trajekt na Kefalonijo. Zapeljeva se še do plaže Porto Katsiki, se malo sprehodiva in greva naprej. Ker imava do trajekta še slabi dve uri časa, greva v Vasilikiju na kavo in si privoščiva zajtrk iz lokalne pekarne. Pekarna je kot iz pravljice in jo toplo priporočam. Ob 12.00 se vkrcamo na trajekt, vožnja do Kefalonije traja 1 uro. Ob 13.00 prispemo v Fiskardo, manjše ribiško mestece, polno jadrnic in jaht. Tukaj uživava v miru, se sladkava s sladoledom in nakupiva še par daril za domov. Počasi nama zmanjkuje goriva in se presenečena obrneva na črpalki, ko nama lastnik pove, da nima dizla. Zaenkrat še ni kritično, vendar upam, da je bila to bolj izjema kot pravilo. Po poti se ustaviva v majhnem, a simpatičnem mestu Assos. Mesto oz. bolj vasica je zelo umirjena, »promenada« teče ob zalivu, kjer je parkiranih tudi nekaj čolnov. V taverni na koncu si privoščiva kosilo in mrzlo pivo. Vročina naju čisto zdela. V planu imava plažo Petanoi, na kateri bi lahko prespal. Na plaži je nekaj tavern in apartmajev, turistov ni več, zelo se opazijo zadnji vzdihljaji sezone, vendar se vseeno odločiva za drugo izbiro in se odpeljeva do Platia Amnos beach, ki obeta prazno parkirišče s čudovitim razgledom. Izbira je pravilna, saj v miru prespiva v družbi italijanskega avtodoma.

Porto Katsiki

31.8.2010

Ponoči imava deževno budnico, zato hitim zapirati vrata. Prebudiva se v hladnejše in oblačno jutro in po zajtrku se odločiva premagati kar nekaj stopnic in 100 m višinske razlike do plaže, kjer preleživa do popoldneva. Na kosilo se odpraviva do mesta Lixouri, se sprehodiva po centru, ki je skoraj prazen in se odpeljeva do plaže Mania. Na plaži ostaneva sama in se skrita na parkirišču pripraviva na spanje. Zaradi oblačnega in vetrovnega dneva iz dna potovalke vlečem dolge rokave.

Mania beach

1.9.2010

Po zajtrku se odpraviva nazaj v Lixouri, kjer počakava trajekt do Argostolija. Trajekt pelje čez zaliv, ki poteka proti središču Kefalonije in prihrani pot z avtomobilom okoli po otoku. Cena vožnje je okoli 8 eur za dve osebi in avto, traja pa nekje 20 minut. Odločitev je lahka. V Argostoliju sva naredila postanek in se sprehodila po ulicah, opravila nekaj nakupov in spila kavo. Mesto je polno turistov, izredno živahno in prijetno. Po ogledu, sva z vožnjo nadaljevala proti jugu, kjer sva imela namen poiskati primerno plažo za spanje. Zapeljeva se proti obali in najdeva zapuščeno plažo z betonsko ploščadjo in tušem. Plaža neuporabna saj je bolj kot ne v skalah, prostor je primeren zgolj za premočitev, ima pa na uporabo tuš. Dostop je možen s kakšnim manjšim kombijem. Na poti nazaj sva doživela prvo poškodbo kombija. Pri vožnji v klanec je vrglo iz prve prestave, vendar ni bilo občutiti kakšnih težav. Peljeva se naprej ob obali in zavijeva proti naslednji plaži po klancu navzdol. Najdeva taverno, nek nemški avtodom je sicer imel namen prenočevati, vendar ker ne želiva težav se odpeljeva po ozki cesti naprej, do prvega klanca, ko ne morem več prestaviti v prvo. Speljevanje je nemogoče, prav tako vožnja proti glavni cesti. Zavijem za cesto in ker je pozno popoldne se odločiva prespati tukaj. V spominu imam mehanično delavnico, ki sva jo srečala na poti, zato narediva načrt kako pripeljati kombi nazaj. Po pregledu ceste se odločim prvi del prevoziti vzvratno, nato nadaljevati v drugi prestavi. V sosednji vasi opaziva požar, ki ga gasijo z dvema letaloma. Ker je veter zelo močan, se ta hitro širi in začne naju skrbeti ali lahko doseže tudi nas. Zapeljeva se v bližino nemškega avtodoma ob plaži v primeru, da bi se bilo potrebno odstraniti. Požar so uspeli pogasiti, zato v miru prenočiva pred taverno.

Po Kefaloniji

2.9.2010

Zjutraj vstaneva bolj zgodaj, da lahko mirno odpeljem po klancu do glavne ceste. Zapeljeva se do mehanične delavnice, kjer nekaj nastavljajo in naredijo še slabše kot je bilo. Poškodba je v menjalniku in ne morejo popraviti. Odpeljeva se dalje proti vzhodu Kefalonije, glavne ceste me načeloma ne skrbijo, vendar razmišljam kakšna bo situacija na trajektu. V garminu poiščem drugo delavnico in ustaviva se na poti. Mehanik je zelo prijazen, ponovno nastavlja in postavi enako diagnozo. Razložim mu, da potrebujem prvo prestavo za trajekt in da nekako moramo rešiti nastalo situacijo. Prekliče vse naokoli in pridemo do zaključka, da se ne da kaj dosti narediti. Po otokih ni rabljenih menjalnikov niti rezervnih delov, pokliče tudi na celino, vendar brez uspeha. Ker se mu zdi teden dni premalo časa, da zadevo reši, nama predlaga nadaljevanje vožnje brez prve prestave. Tako sva se odpeljala do mesta Skala, kjer sva pojedla kosilo in se sprehodila čez majhen center, obdan z borovci. Nato sva v iskanju plaže prispela vse do Porosa, kjer je na koncu mesta plaža Ragia primerna za spanje. Ker gre tudi iz Porosa trajekt na celino se ustaviva in prenočiva.

Poros

3.9.2010

V miru prenočiva in pozno vstaneva. Po zajtrku sva se kopala, gledala filme in se počasi odpravila do mesta. Sprehodila sva se po mestu, poiskala trgovino, pila kavo in se na poti nazaj ustavila še na dobrem kosilu. Ta dan je bil namenjen lenarjenju. Popoldne sva se odpravila še na krajši sprehod izven mesta in ponovno prespala kot dan poprej. Ta večer sva dobila družbo dveh kamperjev iz Italije in Francije.

4.9.2010

Ker sva imela časa dovolj sva si vzela en dan še za obisk Samija. Mesto oddaljeno nekaj km od Porosa, je mirno in majhno. Sprva sem bil zaskrbljen, ker nisem vedel kakšno cesto pričakovati, saj se glede na stanje kombija nisem smel peljati v zelo ovinkaste in strme ceste. Na koncu sva vse prevozila brez težav, kljub ovinkom in strmemu vzpenjanju. Ta dan je bilo slabo vreme, zelo oblačno in deževno, zato sva prevedrila v lokalnem kafiču. Odločila sva se tudi za ogled podzemnega jezera Melissani, ki je sicer lep in vreden ogleda, vendar so z vstopnino zelo pretiravali. 7 eur po osebi je absolutno preveč za ogled, ki ne traja več kot 10 minut. Po končanem ogledu naju je pot peljala do kraja Agia Evfimia, kjer sva se sprehodila po promenadi ob jadrnicah in lokalnih čolnih. Prenehalo je deževati, zato se odpeljeva nazaj do Porosa, kjer sva prespala že tretjič.

5.9.2010

Po pregledu potopisov in premisleku se odločiva, da nadaljujeva najin dopust na Peleponezu. Iz Porosa vozi trajekt trikrat na dan, midva se odločiva za odhod ob 13.00. Vreme se je izboljšalo, ponovno je vroče in sončno. Dopoldne sem na kavi končno usposobil predplačniški paket mobilnega interneta, tako da lahko sedaj dobiva informacije tudi iz spleta. Pa tudi na forum se lahko kaj javim. Kupiva karto za trajekt, ki vozi Poros-Kylini, vožnja pa traja slabo uro in pol. Cena ne pretirana 67 eur za dve osebi in kombi. Naložim se brez težav, saj se v spodnje nadstropje zapelješ naravnost. Vožnja mine hitro in že smo na Peleponezu. Odločila sva se, da greva poiskat plažo proti jugu, kjer postaneva za kakšen dan ali dva, potem se pa odpeljeva čez notranjost proti Korintskemu prekopu. Na poti se ustaviva še v mestu Olympia, kjer si želiva ogledati arheološko pot. Ker naju s psom zavrnejo, zunaj je pa zelo vroče se odločiva, da ta ogled izpustiva. V mestu najdeva taverno, kjer pojeva souvlaki, v bližnji trgovini nakupiva zaloge in odrineva dalje. Pri kraju Kalo Nero opaziva kar nekaj kamperjev, zato se spustiva do plaže. Parkirišče solidno, plaža je umazana, v vodi je kar veliko trave. Na hitro se vrževa v morje stuširava s tušem na plaži, nato pa ob pivu počakava sončni zahod in odideva spat.

Kalo Nero

6.9.2010

Prespala sva brez težav, vendar nama plaža ni bila všeč zato se odpraviva dalje. Tudi ostali so odšli naprej. Odrinila sva proti jugu, cilj nama je bila Kalamata, ker sem zasledil, da je v bližini kajtarska plaža. Odločiva se, da se drživa glavne ceste, ki pelje ob obali. Ta »glavna« cesta se kmalu začne vzpenjati v hribe in male vasice. Ko sem nekajkrat obtičal z drugo prestavo sredi klanca in ozke ulice sem vedel, da nekaj ni prav. Pregledava po garminu in zemljevidu ter ugotoviva, da sva zašla iz smeri, po najbolj lokalnih in strmih cestah. Hitro se vrneva do glavne ceste in že šibava s peto proti obali. Po poti nisva našla nič primernega za spanje, zato sva prevozila skoraj celotno pot do Kalamate. Vmes se je zelo pooblačilo in kmalu je začelo deževati. Ceste so se spraznile, taverne zaprle. Midva pa le nekaj kilometrov pred Kalamato najdeva tablo za plažo Velika beach in hitro zavijeva proti morju. Pri plaži je parkiran še en nemški kamper in na bližnjem travniku ravnotako dopustujejo nemški prikoličarji. Odločiva se ostati in ob dežju gledava filme v kombiju.

Pylos

7.9.2010

Vroče sonce naju prežene iz postelje, zato se po zajtrku okopava v prijetnem morju. Za danes je plan Kalamata in iskanje plaže za kajtanje. Skozi celotno potovanje sva opazila, da v večjih mestih vlada splošen nered in umazanija. Tudi tukaj ni nič drugače, saj že po poti do mesta srečava ciganska naselja in ženske, ki na križiščih čistijo šipe za drobiž. Zapeljeva se čez mesto ob plaži, vendar ne najdeva drugega kot cele vrste ležalnikov in senčnikov, zato se hitro obrneva nazaj. Po poti sva videla tablo za plažo Bouka in odhitiva pogledat situacijo. Odkrijeva zelo dolgo peščeno plažo, ki ima na začetku sicer neko osamljeno turistično naselje, takoj čez mostiček pa se nadaljuje makadamska cesta. Tukaj je plaža celo daljša, čista in s tuši. Ustaviva se, saj zelo piha in kmalu ugotovim, da je to plaža, ki sem jo iskal. En dva tri zložim opremo iz kombija in že sem v vodi. Odločiva se, da tukaj prespiva, vendar se zvečer okoli naju smukajo sumljivi ljudje in vozila. Ker sva edina parkirana in se ne počutiva varno odideva nazaj do Velika beach, kjer prenočiva.

Bouka beach

8.9.2010

Po jutranjem kopanju, se odločiva, da najino pot nadaljujeva proti Korintu. Pot naju vodi čez notranjost Peloponeza, ki se nekje na polovici iz regionalne ceste spremeni v avtocesto. Po prevoženih cca. 150 km prispeva do Korintskega prekopa. Sprehodiva se čez most in opazujeva pogumneže, ki se odločijo za bunge jumping v sam prekop. Sledi vožnja čez mesto Korint in ogled arheoloških ostankov starega mesta. Dan je izjemno vroč in zelo primeren za oglede ruševin. :) Po kosilu odrineva po obalni cesti na lov za prenočišče. Cesta vso pot poteka vzdolž obale, zato ni primerna za prenočevanje. Je pa zelo prijetna za vožnjo, mimo šibajo majhna mesta in morje. Po celodnevni vožnji, se spomnim Mikijevega potopisa in omembe spanja v bližini Patrasa. Po poti na hitro preverim informacije in odhitiva do mesta Diakopto. Na koncu mesta je super plaža z veliko ravnega prostora in tuši. Skozi celotno obalo so parkirani kamperji in tudi midva se jim pridruživa, ker nameravava počakati na trajekt do sobote.

Korintski prehod
Ruševine starega mesta Korint

9.9.2010

Prebudiva se v vroče jutro in ko se končno spravim iz kombija opazim prazno gumo. Očitno je bila malo poškodovana in je čez noč spustila. Ok, imam rezervno, ki sicer ni preverjena, ampak upam, na najboljše. Lotim se menjave. Takoj naletim na težavo, saj se vijaki niti prestavijo ne. Odpraviva se na lov za vulkanizerjem, saj se spomnim, da so skoraj na vsakem vogalu, vendar verjetno v kakšnem drugem kraju, ker jih tukaj ni. Na bencinski črpalki sem si sposodil drog, s katerim sem lahko odvil vijake. Guma zamenjana, jaz pa pomirjen. Preostanek dneva sva preživela pred kombijem v sončku, se vsake toliko vrgla v morje in poležavala.

10.9.2010

Zjutraj nas ponovno vročina prežene iz kombija in za dobro jutro se osvežim v morju. Kamperisti na plaži odhajajo in prihajajo novi. Nekaj nas je ostalo tudi več dni. Po zajtrku sva se sprehodila do mesta in preživela dopoldne v bližnji kavarni. Popoldan sva se kopala in poležavala na plaži. Zadnji dnevi dopusta so res lepi in počasi nama je že žal, ker morava nazaj. Mene pa tudi čedalje bolj skrbi nalaganje na trajekt.

Diakopto

11.9.2010

Vseh lepih stvari je enkrat konec in tudi za naju je prišel dan odhoda. Za malo boljše počutje se prebudimo v oblačen in hladnejši dan. Kljub temu ne izpustiva jutranjega kopanja, ki je bilo kar malo dihjemajoče. Naloživa se v kombi in se po poti še ustaviva na kavi in se oboroživa z zalogami iz trgovine za vožnjo proti domu. Do Patre imava še 50 km. V pristanišče prispeva 4 ure pred odhodom in ker sva že malo lačna se želiva ustaviti še na dobrem grškem kosilu. Zapeljeva se ob obali, enosmerna ulica vodi v enosmerno in kmalu se znajdeva v totalnem prometnem kolapsu sredi klanca. Garmin usmerja v eno stran, znaki v drugo. Ob prvi priliki zavijem nazaj in parkiram v pristanišču. Na kosilo se odpraviva peš in pokosiva v bližnji ribji restavraciji odlično kosilo. Do trajekta prispeva točno 2 uri pred odhodom in skoraj je že spraznjen. Odidem do osebja, da se dogovorimo kako spraviti kombi v drugo nadstropje, kjer je open deck. Po naključju najdem glavnega, ki mi zatrdi, da bodo kmalu začeli nalagati in da se oglasi k meni. To se seveda ni zgodilo, ampak je ob naslednjem mojem obisku poslal nekoga drugega, da se pogovori z mano. Razloži mi, da me bodo z rampo dvignili gor in, da naj se ustavim med nalaganjem, da sporoči naprej. Ko se pripeljem pred rampo, vsi panično usmerjajo kamperje sem in tja in naenkrat je vse pozabljeno. Ustavim na sredini trajekta, poiščem človeka, s katerim sem se dogovoril in spet me pošljejo, k drugemu. V tem času se je nakladanje kamperjev ustavilo, se usedem v kombi, vzamem zalet in premagam klanec v drugi. Na vrhu se parkiramo in pomirjena počakava na odhod.

Copyright 2011, áhasver

Vsebine in slikovno gradivo na teh spletnih straneh in vseh povezanih podstraneh je last áhasver.si in ga je prepovedano prepisovati, razmnoževati ali kako drugače razširjati brez dovoljenja lastnika.

Cabo Verde 2010

Odločil sem se, da opišem še en kite trip iz začetka leta 2010. Ker sem lani komaj v zadnjih dneh dopusta speljal na vodi, mi je bilo to premalo, da bi čakal do naslednje sezone. Prijatelj že nekaj let hodi na Cabo Verde in tudi midva sva začela razmišljati o tej destinaciji. Poleg vsega naju je mamilo poletje v času naše zime.

Naj začnem z nekaj splošnimi informacijami o teh malih otokih.

Zelenortski ali Kapverdski otoki so se osamosvojili pred več kot 30 leti. Pred tem so bili portugalska kolonija. Domačini jih imenujejo Cabo Verde, otoki  ležijo zahodno od senegalskega polotoka Zelenirt in južno od Kanarskih otokov. Od celine so oddaljeni 600 km. Večina lokalnih prebivalcev je mulatov, temnopolti so navadno Senegalci, Ganci in Gvinejci na začasnem delu. Otok Sal je eden izmed desetih naseljenih otokov in tudi turistično najbolj oblegan. Z imenom Sal je povezana sol, saj so bile soline nekoč ena glavnih gospodarskih panog države. Otok je razen nekaj manjših vulkanov popolnoma ploščat in puščavski. Konstantni veter in eksotične mivkaste plaže naredijo otok magnet za surfarje in kajtarje.

Splošni podatki:

Število prebivalcev: 480.000
Površina: 4033 km²
Glavno mesto: Praia (kar pomeni plaža v portugalščini)
Največje mesto: Praia (100.000 preb.)
Uradni jezik: portugalščina
Valuta: cabo verde escudo (CVE)

Otoke se lahko obišče vse dni v letu, saj so temperature zelo konstantne. Sezona vetra se začne nekje januarja in lahko traja do konca maja. Čez poletje se veter nekoliko umiri, najtoplejša meseca sta september in oktober. Glasba s Kapverdskih otokov je poznana po celem svetu. Najbolj značilna glasbena zvrst je ‘morna’ – počasna, sentimentalna muzika, podobna portugalskemu ‘fadu’. Daleč najbolj znana pevka in tudi predstavnica ‘morne’ je Cesaria Evora, ki je nastopala že tudi v Sloveniji.

Torej, destinacijo sva izbrala, odločila sva se za potovanje v lastni režiji, tako da sem novembra začel iskati apartma in letalske karte. Odhod je bil predviden februarja. Iz Nemčije ponuja prevoze TUIfly, odhodi so vsak teden iz Munchna. Če vam je Italija bližje se lahko odločite za Neosair. Cene so zelo podobne, midva sva izbrala Tuifly, ker sva dobila res ugodne karte v njihovi posebni ponudbi. Karte sem kupil preko spleta, pri nakupu imaš možnost prijave športne opreme, tako plačaš le dodatnih 25 eur, ne glede na velikost torb. V mojem primeru, je bil prostor samo pri vrnitvi, tako da sem za dol prijavil dodatno težo 20 kg. Ker sem vse to opravil preko spleta, so mi dodatno težo obračunali z 50% popustom. Potovala sva dva in sva imela mejo 60 kg, kar je več kot dovolj.

Nepremičnine imajo v lasti večino tujci, predvsem Angleži in Italijani. Najin apartma sem našel preko angleške strani, kjer lastniki privatno oglašujejo apartmaje. Ko sem kontaktiral enega od lastnikov, me je ta povezal s svojo agentko na otoku, tako da sem vse uredil z njo. Pri rezervaciji plačaš polog, ostalo pri odhodu domov. Agentka je bila korektna, stroški so bili všteti, uredila nama je tudi prevoz iz letališča in nazaj.

Najbolj priljubljen prevoz so pick-upi, kateri imajo na kasonu klopi in lahko prevažajo veliko ljudi naenkrat.  Z njimi sva se prevažala tudi midva, saj te za 15 eur peljejo na plažo in ob dogovorjeni uri pridejo pobrat.

Otoki slovijo po umirjenosti, njihov slogan je »NO STRESS«, ki popolnoma drži. To občutiš takoj ko stopiš iz letališča. Ljudje poležavajo na vsakem vogalu ali se sprehajajo po ulicah. Kljub revščini se nikjer ne pojavi prosjačenje. Domačini so zelo prijazni in gostoljubni, preživljajo se z ribolovom in kmetijstvom. Priseljenci iz Senegala so druga zgodba. Na Sal pridejo prodajat spominke, večina trgovin imajo oni. Sposobni so hoditi poleg tebe čez celo mesto in te vabiti v svoje trgovine ali celo domove. Mene osebno je to motilo nekaj dni, potem jih pa enostavno ignoriraš.

Pogled iz apartmaja, v ozadju Santa Maria beach, na desni Surf center Angolo
Glavna ulica pred apartmajem

Najin apartma je bil v mestu Santa Marija, ki je tudi najbolj turističen. Nahajal se je na koncu mesta, v bližini surf centra, le nekaj minut od centra. Na otoku so med surfači in kajtarji tri najbolj popularne plaže. Prva je Shark bay oz. domačini jo imenujejo Kite beach, druga je Santa Maria beach, nahaja se v mestu pred hoteli in tretja je Ponta preta, kjer se zaradi grebenov lomijo ogromni valovi.

Na kite beach piha veter side on shore in povzroča kar velik chop. Tja se hodi kajtat saj je veter zelo konstanten in je plaža primerna za začetnike. Peljati se je treba ven iz mesta in prečkati peščene sipine, zato je z osebnim avtomobilom težje dostopna. V Santa Mariji piha ravnotako side on shore, vendar veter potuje čez mesto in zgradbe ustvarijo ogromne refule. Hitro se ti zgodi, da ti iz lepega pade kajt po tleh, ker mu za nekaj sekund zmanjka vetra. Ponta Preta je namenjena bolj deskarjem na valovih, saj veter pihe off shore in je primerna za izkušene kajtarje.

Shark bay
Shark bay in folk iz kite šole
Shark bay
Plaža v Santa Marii
Pogled proti mestu in slavni pomol, na katerem prodajajo ribe za par eur na kg
Ponta preta
Ponta preta
Ponta preta

Midva sva se vsak dan vozila na kite beach, zadnji dan sva najela Pando 4×4, da sva si ogledala tudi ostali del otoka. Obiskala sva vulkanski krater v katerem pridelujejo sol in pa jamo v kateri svetloba ustvarja turkizne barve in ga domačini imenujejo blue eye. Pri vulkanu soli si greš lahko tudi ogledat morske pse, ki se pridejo hranit k obali.

Soline
Blue eye

V Santa Mariji se nahaja tudi zelo znana diskoteka Pirata v kateri domačini plešejo Capoeira, to je brazilska plesno-borilna veščina. Pri vstopu imajo vstopnice v obliki kartic, na katere ti beležijo nakup pijače. Obstajata dve vrsti kartic, rdeča in modra. Ena barva je namenjena domačinom in sezonskim delavcem, druga pa turistom, katerim računajo pijačo x2. Če si zelo vztrajen lahko dobiš kartico za domačine.

Cabo verde imajo poseben čar in so me zelo prevzeli, tja bom potoval kadar bo le mogoče. V enem tednu so nama tako prirastli k srcu, da sva se komaj vrnila. Povsem razumem ljudi, ki so bili na otokih nekaj tednov in se niso nikoli vrnili.

Še na hitro nekaj statistike. Cene apartmajev se gibljejo od 150 eur/teden dalje, povratno letalsko karto lahko dobiš že za 300 eur. Lokalni prevoz stane 15 eur na avto, to se kar splača v primeru, da jih je več skupaj. Če si želiš biti bolj neodvisen lahko najameš avto za 30 eur na dan, cena se niža glede na dolžino najema. Najem pick-up ja je dražji za nekje 10-15 eur na dan.