Plitvička jezera

Za letošnji dopust sva se oba strinjala, da je kar zletel mimo nas, zato sva ob prvem prostem vikendu iskala kraj za potepanje in uživanje. Na morje se nama ni kaj preveč dalo, v izboru so bili Dolomiti ali pa kakšna Avstrija, ampak naju tudi to ni prepričalo. Na koncu smo se vseeno odpeljali na Hrvaško, vendar v Plitvice, kjer smo si ogledali “slavna” jezerca v Nacionalnem parku. Relativno blizu, ogromno kampov v okolici in upanje na bolj sveže ozračje. V petek sem še hitel z nakupom čekov, ki omogočajo bistveno cenejše plačilo kampov izven sezone. Ko smo imeli vse spakirano sva s Carlosom v centru pobrala še nepogrešljiv del posadke in okoli 18.30 smo se odpeljali proti Plitvicam. Po poti na glas razmišljava, če smo vse vzeli in v okolici Grosupelj ugotoviva, da je Carlos brez potnega lista. Nazaj se nam ne obrača, bomo že, saj ga še nikoli niso zahtevali. Tudi tokrat prečkamo mejo brez težav. Okoli 21.30 prispemo na recepcijo kampa, sprejme nas prijazno osebje, kmalu zatem v temi blodimo po kampu in iščemo primeren kotiček. Zapeljemo se v večjo luknjo sredi travnika, pod drevesa in v čisti mir. Povsod so večinoma avtodomi in kot smo opazili v naslednji dneh je kamp zelo prehoden.

Kamp Korana

Zjutraj smo vstali ob neprimerni uri za dopustniške razmere, ker se je proti jutru ohladilo si pred Carlosovim zgodnjim sprehodom vklopimo gretje. Vrnemo se v toplo posteljo, malo še poležimo, pozajtrkujemo in se počasi odpravimo proti Nacionalnemu parku. Le 5 km naprej po glavni cesti prispemo do prvega vhodi in parkirišč. Ob 11h je že kar velika gužva. Parkiramo, kupimo karte in začnemo z našim sprehodom, ki se izkaže bolj kot celodnevna hoja. Jezer je ogromno, povsod nastajajo manjši tolmunčki, slapovi, potočki… Pot se vije tik ob vodi, zato tudi Carlos ni imel težav z dehidracijo. Po poteh nastaja gužva, saj so leseni mostični zelo ozki in se v primeru fotografiranja, bolj kot ne celotna skupina ustavi. V ceno karte je všteta vožnja z ladjico in vlakcem. Oba občutno skrajšata pot, saj te ladjica prepelje na drugo stran velikega jezera, vlakec te pa vrne na vhoda v park. Pri ladjici smo se ustavili na kavi in opazovali nepopisno gnečo. Ker je povsod speljana pot, smo se odločili za slednjo in veliko jezero prehodili. Odločitev je bila zelo dobra, celoten del smo bili sami, pot je potekala po gozdičku ob vodi in imela sva veliko časa za pogovor in načrte v prihodnosti.

Vhod v Nacionalni park
Najvišji slap in množica pod njim
Najboljša prijatelja
Eden od mnogih potočkov
(Pre)natrpana ladjica
Kristalno čista zelena voda

S hojo smo si naš ogled raztegnili na dobrih 6h, zato ni čudno da sem pri vlakcu najprej vprašal, če dovolijo vožnjo psom. Po potrditvi si oddahnem, saj hoja nazaj ni prišla v poštev. Še Carlos se je počasi začel upirati. Pri parkirišču iščemo bankomat, saj smo ostali brez kun, v žepih imamo samo še evrske kovance. Bankomata ni, na parkirišču ne sprejmejo evrov, niti kartic. Po vprašanju, kako bi rešili situacijo, fant strga listek in nam dvigne rampo. Bravo, nekaj povsem drugega kot odnos na obali. Prijetno utrujeni se vrnemo v kamp, Carlos ima nalogo, da straži bazo, midva pa skočiva nekaj pojest v restavracijo.

Proti jutru se ponovno ohladi, oba s Carlosom cviliva v mrazu, zato se spravim iz postelje in vklopim gretje. Kmalu postanejo razmere znosne, ni čudno da potegnemo do devetih. Po zajtrku se počasi spakiramo in odrinemo iz kampa. Ne da se nam domov, vendar je do morja predaleč.

Vstopna točka pri izviru Slunjščice

Po poti nazaj se ustavimo v Slunju, kjer je izvir Slunjščice in nekaj slapov. Ogled te znamenitosti pri nas ne more potekati drugače kot ob 12.00 in pri 30 stopinjah. Misel na sprehod do izvira zaključimo v lokalu pod parkiriščem. Vsedemo se na vrt in z lastnikom izmenjamo nekaj ostrih pogledov, saj mu ni prav da je Carlos z nama pod mizo. Spijemo kavo in se odpravimo proti domu. Čez 3h se že hladimo v domačem stanovanju in izkorstimo nedeljo v pravem pomenu besede.

2 Replies to “Plitvička jezera”